GAZDÁLKODJ ÖKOSAN 

Közösségi verseny

1. Röviden a versenyről

A Gazdálkodj Ökosan közösségi verseny alapvető célja, hogy a havi kihívások segítsék a gyógyszertárak környezetbarát működését, illetve a gyógyszertári dolgozók környezetbarát, zöld életmódját.

A verseny hat hónapon át, 2021. október 1. és 2022. március 31. között zajlik, és minden hónapban egy kihívást kell a gyógyszertári közösségeknek teljesíteniük.

2. Kik vehetnek részt?

A Gazdálkodj Ökosan versenyt a Hungaropharma Zrt.-vel kapcsolatban álló gyógyszertárak dolgozói közösségei számára hirdetjük meg. A kihívásokat nem egyénileg, hanem dolgozói közösségként kell teljesíteni. A megoldásokban pozíciótól függetlenül bármely gyógyszertári dolgozó részt vehet.

3. Mikor és hogyan kell jelentkezni?

Jelentkezni 2021 szeptembere során (szeptember 30-ig bezárólag) lehetséges. A jelentkezéshez egy egyszerű online jelentkezési lapot kell kitölteni, és megadni a jelentkező gyógyszertári közösség alapvető adatait, mint például a gyógyszertár neve, címe, a jelentkező gyógyszertári közösség képviselője/képviselői, valamint a képviselők elérhetősége.

REGISZTRÁLJ ITT!

4. Hogy zajlik a verseny?

A verseny hat hónapja (2021. október - 2022 március) során havonta egy-egy kihívást, azaz összesen hat kihívást kell a jelentkezett gyógyszertári közösségeknek megoldania, illetve teljesítenie. A kihívások a gyógyszertári és a gyógyszertárhoz kapcsolódó működési területekhez kapcsolódnak.

A kihívásokat minden hónap 1. hetében hirdetjük meg, és teljesítésükre, megoldásukra 3 hét áll rendelkezésre. Nem elvárás, hogy a résztvevők minden kihívást teljesítsenek, azaz úgy is részt lehet venni, hogyha csak bizonyos kihívásokat old meg egy közösség. A fődíjra viszont csak azok esélyesek, akik mind a hat kihívást teljesítették.

A kihívásokat havonta értékelik a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének szakértői, melyekről összefoglaló visszajelzést is küldenek a résztvevőknek. A havi kihívást teljesítők között, értékelés alapján minden hónapban kisorsolunk egy-egy havi nyereményt. Akik mind a hat havi kihívást teljesítik, jogosultak a fődíjra.

5. Nyeremények

A verseny során több mindent is jutalmaznunk:

  • Minden, a versenyt végig teljesítő Gyógyszertár oklevelet kap
  • Az egyes kihívásokat teljesítő közösségek között havonta egy-egy 15.000 Ft értékű környezetbarát életmódhoz kapcsolódó ajándékot sorsolunk ki
  • A hat kihívás nyertes közössége egy 500.000 Ft értékű csapatépítő ajándékot kap
  • A versenyben legjobban teljesítő 10 gyógyszertár részt vehet a Hungaropharma Zrt. 2021-ben indult, a partner gyógyszertárak környezeti értékelését és fejlődését célzó Ökopatika audit pilot programjában, amelynek keretében az értékelésen megfelelt, és a környezettudatos működés mellett elkötelezett gyógyszertárak elnyerhetik az "Ökopatika" címet
  • A programba meghívott gyógyszertárak egy zöld gyógyszertári működést segítő online képzésen is részt vehetnek, amelyet a  Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének szakértői tartanak


Miért jó zölden működni és élni?

A zöld(ülő) működésnek és életmódnak számos előnye van:

  • gazdasági megtakarításokat eredményezhet már beruházás nélkül, a napi gyakorlat megváltoztatásával is
  • javítja jól-létünket, pl. az alacsonyabb vegyszerhasználat, a környezetbarát munkakörülmények, a vegyszermentes élelmiszerek, és nem utolsó sorban a pozitív célokhoz való aktív hozzájárulás, sokszor közös cselekvés kapcsán
  • javítja a szervezetünkről kialakult képet, hiszen egyre többen tartják fontosnak a zöld értékeket;építi a közösséget, javítja az együttműködést, azzal, hogy közös célokért együtt teszünk
  • végül pedig együtt hozzájárulunk ahhoz, hogy gyermekeinknek, unokáinknak, a jövő generációinak is megőrizzük az erőforrásokat, a természetes környezetet

       Milyen is egy zöld patika?

  • odafigyel arra, hogy mennyi erőforrást, azaz áramot, fűtési energiát, vizet stb. használ, és folyamatosan csökkenteni igyekszik felhasználását
  • odafigyel arra, hogy milyen termékeket használ és árul, hogy azok minél alacsonyabb környezeti hatással járjanak
  • ahol lehet, környezetbarát termékeket szerez be, használ és ajánl a patikába látogatóknak
  • szelektíven gyűjti a hulladékot, és erre bíztatja ügyfeleit, vásárlóit is
  • folyamatosan csökkenti hulladéktermelését, és amennyire lehet, hulladékmentesen működik: például nem ad műanyag szatyrot, mosható kancsóban, pohárban szolgálja fel a vizet
  • a zöld életmódra bíztatja dolgozóit is: például támogatja a kerékpáros, közösségi közlekedéssel történő munkába járást