GAZDÁLKODJ ÖKOSAN
Közösségi verseny
1. Röviden a versenyről
A Gazdálkodj Ökosan közösségi verseny alapvető célja, hogy a havi kihívások segítsék a gyógyszertárak környezetbarát működését, illetve a gyógyszertári dolgozók környezetbarát, zöld életmódját.
A verseny hat hónapon át, 2021. október 1. és 2022. március 31. között zajlik, és minden hónapban egy kihívást kell a gyógyszertári közösségeknek teljesíteniük.
2. Kik vehetnek részt?
A Gazdálkodj Ökosan versenyt a Hungaropharma Zrt.-vel kapcsolatban álló gyógyszertárak dolgozói közösségei számára hirdetjük meg. A kihívásokat nem egyénileg, hanem dolgozói közösségként kell teljesíteni. A megoldásokban pozíciótól függetlenül bármely gyógyszertári dolgozó részt vehet.
3. Mikor és hogyan kell jelentkezni?
Jelentkezni
2021 szeptembere során (szeptember 30-ig bezárólag) lehetséges. A
jelentkezéshez egy egyszerű online jelentkezési lapot kell kitölteni, és
megadni a jelentkező gyógyszertári közösség alapvető adatait, mint
például a gyógyszertár neve, címe, a jelentkező gyógyszertári közösség
képviselője/képviselői, valamint a képviselők elérhetősége.
4. Hogy zajlik a verseny?
A verseny hat hónapja (2021. október - 2022 március) során havonta egy-egy kihívást, azaz összesen hat kihívást kell a jelentkezett gyógyszertári közösségeknek megoldania, illetve teljesítenie. A kihívások a gyógyszertári és a gyógyszertárhoz kapcsolódó működési területekhez kapcsolódnak.
A kihívásokat minden hónap 1. hetében hirdetjük meg, és teljesítésükre, megoldásukra 3 hét áll rendelkezésre. Nem elvárás, hogy a résztvevők minden kihívást teljesítsenek, azaz úgy is részt lehet venni, hogyha csak bizonyos kihívásokat old meg egy közösség. A fődíjra viszont csak azok esélyesek, akik mind a hat kihívást teljesítették.
A
kihívásokat havonta értékelik a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének szakértői,
melyekről összefoglaló visszajelzést is küldenek a résztvevőknek. A havi
kihívást teljesítők között, értékelés alapján minden hónapban
kisorsolunk egy-egy havi nyereményt. Akik mind a hat havi kihívást
teljesítik, jogosultak a fődíjra.
5. Nyeremények
A verseny során több mindent is jutalmaznunk:
- Minden, a versenyt végig teljesítő Gyógyszertár oklevelet kap
- Az egyes kihívásokat teljesítő közösségek között havonta egy-egy 15.000 Ft értékű környezetbarát életmódhoz kapcsolódó ajándékot sorsolunk ki
- A hat kihívás nyertes közössége egy 500.000 Ft értékű csapatépítő ajándékot kap
- A versenyben legjobban teljesítő 10 gyógyszertár részt vehet a Hungaropharma Zrt. 2021-ben indult, a partner gyógyszertárak környezeti értékelését és fejlődését célzó Ökopatika audit pilot programjában, amelynek keretében az értékelésen megfelelt, és a környezettudatos működés mellett elkötelezett gyógyszertárak elnyerhetik az "Ökopatika" címet
- A programba meghívott gyógyszertárak egy zöld gyógyszertári működést segítő online képzésen is részt vehetnek, amelyet a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetségének szakértői tartanak
Miért jó zölden működni és élni?
- gazdasági megtakarításokat eredményezhet már beruházás nélkül, a napi gyakorlat megváltoztatásával is
- javítja jól-létünket, pl. az alacsonyabb vegyszerhasználat, a környezetbarát munkakörülmények, a vegyszermentes élelmiszerek, és nem utolsó sorban a pozitív célokhoz való aktív hozzájárulás, sokszor közös cselekvés kapcsán
- javítja a szervezetünkről kialakult képet, hiszen egyre többen tartják fontosnak a zöld értékeket;építi a közösséget, javítja az együttműködést, azzal, hogy közös célokért együtt teszünk
- végül pedig együtt hozzájárulunk ahhoz, hogy gyermekeinknek, unokáinknak, a jövő generációinak is megőrizzük az erőforrásokat, a természetes környezetet
Milyen is egy zöld patika?
- odafigyel arra, hogy mennyi erőforrást, azaz áramot, fűtési energiát, vizet stb. használ, és folyamatosan csökkenteni igyekszik felhasználását
- odafigyel arra, hogy milyen termékeket használ és árul, hogy azok minél alacsonyabb környezeti hatással járjanak
- ahol lehet, környezetbarát termékeket szerez be, használ és ajánl a patikába látogatóknak
- szelektíven gyűjti a hulladékot, és erre bíztatja ügyfeleit, vásárlóit is
- folyamatosan csökkenti hulladéktermelését, és amennyire lehet, hulladékmentesen működik: például nem ad műanyag szatyrot, mosható kancsóban, pohárban szolgálja fel a vizet
- a zöld életmódra bíztatja dolgozóit is: például támogatja a kerékpáros, közösségi közlekedéssel történő munkába járást