RÓLUNK

Hungaropharma

2017-ben a Hungaropharma kiemelt fókuszba helyezte a társadalmi felelősségvállalást. Átfogó CSR stratégia kidolgozásába kezdtünk, melynek célja, hogy a gyógyszerészeket helyzetbe hozzuk, képezzük és érzékenyítsük annak érdekében, hogy helyi közösségeink kiemelkedő, ismert és elismert vezetőivé válhassanak. 2020-ban egy újabb fronton - a fenntartható működés előmozdítása érdekében - szeretnénk valós eszközöket biztosítani a velünk kapcsolatban álló gyógyszertárak számára ahhoz, hogy vállalkozásuk zöldebben tudjon működni, a gyógyszertárban dolgozók saját életüket is zöld alapelvek, értékek alapján tudják szervezni. És hogy miért különösen fontos ez? Mindamellett, hogy a zöld működés enyhíti a társadalmat és gazdaságot egyaránt feszítő környezeti problémákat, a napi gyakorlat megváltoztatása már beruházás nélkül is komoly gazdasági megtakarítást eredményezhet a vállalkozás számára. A Hungaropharma pedig kész saját működését is fejleszteni és példát mutatni partnereinek.

Mire számíthatsz, ha velünk tartasz?
Egy-egy nagyobb "zöld" témakörre felfűzve folyamatosan frissülő gyakorlati tippekkel látunk el benneteket, valamint ehhez kapcsolódóan rendszeresen kihívásokat is hirdetünk a zöldülő működés iránt elkötelezett gyógyszertárak számára.
A tippek "kezdő" és "haladó" zöldeknek is hasznos tanácsokat tartalmaznak azzal kapcsolatban, hogy hogyan kezdjük el a környezettudatos életmódot, miképp csináljuk helyesen, vagy éppen hogyan csinálják mások.

Miért jó csatlakozni hozzánk és aktívan részt venni kihívásainkban?
Gyakorlati tippjeink segíthetnek saját életmódunkon pozitívan változtatni, a gyógyszertárunk működését környezetkímélővé tenni, illetve - ha már zöldek vagyunk - megoszthatjuk tapasztalatainkat, jó gyakorlatainkat másokkal! Segíthetünk nekik is a fenntartható működéshez vezető úton!
No de nemcsak tanulás, élmény is az Ökopatika program. A különféle kihívások teljesítését mindig jutalmazzuk: azok között, akik kipróbálják és megvalósítják azokat, környezetbarát ajándékokat sorsolunk ki!

Légy aktív tagja csoportunknak, változzunk együtt! :)

Kérdés esetén keress minket az 👉okopatika@hungaropharma.hu címen!


Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége

Együttműködő szakmai partner 2021-ben

A Szövetség hazánk legnagyobb környezetvédelmi szakmai érdekképviselete, mely évente számos konferenciát, egyeztetést és egyéb tájékoztató rendezvényt szervez a szakmai információk, aktualitások széleskörű terjesztése érdekében.

A 245 tagszervezet képviseli a magyar környezetipar meghatározó részét, s a hulladékgazdálkodás, kármentesítés, levegőtisztaság-védelem, vízgazdálkodás és -védelem, megújuló energiatermelés, szennyvízkezelés, laborvizsgálatok, oktatás, szemléletformálás, kommunikáció területén végzett munkájával védi környezetünket, az életfeltételeinket biztosító erőforrásokat és a benne létező élőlényeket, s veszi fel a harcot az ökoszisztémák károsodása, a biodiverzitás csökkenése, a klímaváltozás és a környezeti elemek (föld, víz, levegő, táj) szennyezése ellen. E kapcsán nemrég ért véget egy Zöldipari percek rádiós interjúsorozat a szakma jeles képviselőivel.

A Szövetség állandó tanácsadója a különböző iparágaknak és szervezeteknek, hiszen egyre nagyobb az érdeklődés minden társadalmi szegmens részéről a fenntartható és környezetbarát működés iránt, legyen szó egy logisztikai központ, iroda életéről, vagy egy iskola működéséről. A Szövetség számára kiemelten fontos a szemléletformálás, oktatás és a zöld marketing, kommunikáció, ezért nagyon örülünk, hogy az Ökopatika kezdeményezés mögé állhatunk tanácsadóként. A verseny mellett állunk a patikák rendelkezésére fenntarthatósági, környezetvédelmi kérdések kapcsán, nagyon szívesen segítünk és küldünk további ismeretterjesztő anyagokat, filmeket.


GreenDependent

Együttműködő szakmai partner 2020-ban


A GreenDependent Intézet 2011-ben alakult nonprofit, közhasznú szervezet, mely a GreenDependent Fenntartható Megoldások Egyesülete spin-off szervezeteként jött létre. Küldetése mindkét - és egymással szimbiózisban működő - szervezetnek ugyanaz: a klímabarát és fenntartható életformák, fogyasztási szokások, termelési és gazdálkodási módszerek kutatása, kialakítása, terjesztése.

Ezt a küldetést különböző módokon igyekszünk megvalósítani:

  • egyrészt nemzetközi kutatási projektekben való részvétel kapcsán kialakítjuk és terjesztjük a legújabb, legcélravezetőbb megoldásokat,
  • másrészt családokkal, közösségekkel, önkormányzatokkal és cégekkel együttműködve gyakorlatba ültetjük azokat,
  • mindeközben különböző konzultációs projekteken keresztül, részvételi módszereket alkalmazva meg is vitatjuk a lakossággal, vállalatokkal, döntéshozókkal, hogy milyen lenne a fenntartható életmód a jövőben, és megvalósítását mi segíti ill. akadályozza.

Családokkal, közösségekkel együtt dolgozunk például az EnergiaKözösségek programban, ahol energiamegtakarítás, és életmódunk zöldítése a cél, elsősorban mindennapi viselkedésünk, gyakorlatunk megváltoztatásán keresztül. Ezt a változást segíti és inspirálja elektronikus hírlevelünk, a Kislábnyom hírlevél is.

Középületek vesznek részt például a Fenntartható Fenntartó programban, ahol energiairányítási rendszert vezetünk be, klíma akciótervet dolgozunk ki, valamint mindkettő elterjesztését, megvalósítását segítjuk energiatakarékossági versennyel, részben korábbi, Spórolunk@kiloWattal programunkra is építve.

Cégekkel együtt dolgozunk irodáik környezeti hatásainak csökkentésén, dolgozóiknak zöld témájú oktatásokat tartunk, rendezvényeik karbon-lábnyomát számoljuk és kompenzáljuk TreeDependent - fákkal felelősen programunk keretében, amelyhez természetesen magánszemélyek, közösségek is csatlakozhatnak!

Az Ökopatika programban gyógyszertárak zöld, környezettudatos működését szeretnénk segíteni.


CauseArt Platform 

Együttműködő kommunikációs partner

A Causert Platform egy olyan értékmarketing-ügynökség, amely a hagyományos vállalati marketinget és promóciós kampányokat érdekesebbé és értékesebbé teszi. 2019-től pedig a környezettudatosságra fókuszálunk.

Értékmarketing ügynökségként, hagyományos vállalati marketinget és promóciós kampányokat teszünk érdekesebbé és értékesebbé. Adott marketing büdzséből egyszerre hozunk létre érzékenyítő kampányt, munkáltatói márkaépítést, szemléletformálást és forrásteremtést. PR-ból sztárparádét, partnerajándékból divattárgyat, marketingből jótékonysági akciót teremtünk. A lényeg az, hogy nem CSR-t csinálunk, partnervállalataink egyáltalán nem másodrendűek kampányainkban az ügyeink mögött. Sőt: szeretnénk világgá kürtölni, hogy egy-egy piaci szereplő milyen sokféleképpen és újszerűen tehet azért, hogy közvetlen és tágabb társadalmi környezete jobb legyen.

Bátor társadalmi állásfoglalásra és cselekvésre buzdítjuk partnereinket - cégeket és magánembereket egyaránt - egy-egy ügy mellett a környezetvédelemtől a gyerekjogon át az esélyegyenlőségig. Akikkel dolgozunk, nyitottak arra, hogy ügyeket, üzeneteket vagy társadalmi csoportokat új formában támogassanak és tegyenek láthatóvá. És természetesen nem politikai állásfoglalásról van itt szó, hanem olyan ügyekről, amelyek világlátástól és politikai ízléstől függetlenül mindnyájunk közös ügyei: a gyerekeink jövője, egészsége, boldogsága, a bolygónk fennmaradása. Legfőképp az az üzenetünk, hogy ezekért mindenki tehet a saját helyzetéhez, lehetőségeihez, erőforrásaihoz mérten. Van, aki kicsit, van, aki többet. Csak tegyen. Mindenki!

A CAP eddig maga is többször költött jótékonysági kampányra. A saját modellünket hoztuk létre "kicsiben," vállalati partner nélkül, olyan ügyekért, amelyek a mi szívünknek fontosak: gyerekjogok érvényesüléséért küzdő Hintalovon Alapítványért és a hátrányos helyzetű gyerekek művészeti oktatását végző, Berettyóújfalun működő Igazgyöngy Alapítványért.

2019-től aktívan munkálkodunk környezettudatosság témában is. Webshopunkban olyan környezettudatos termékeket találni, mint az "ehető" póló, a továbbhasznosított anyagból készült bandana kendő, a lebomló ECO esőkabát, a biopamut hátizsák és a bambusz szívószál. De vannak olyan termékeink is, melyek kukoricakeményítő, növényi viasz vagy épp cukornádrost hozzáadásával készülnek. Így ennek a szemléletnek köszönhetően nagyon könnyű volt beleállni és együttérezni a Hungaropharma öko-kampányába.